L'Hospital Universitari General de Catalunya va crear el 2009 una unitat d'infermeria referent en acompanyament educatiu i creatiu en les malalties, el dol i el final de la vida. Aquell mateix any, la direcció d'infermeria es va proposar com a objectiu educatiu i social vetllar per la salut emocional de la comunitat i, especialment, dels infants i els joves. Per això, es va crear el taller Ara sí que sé com a instrument didàctic de referència per a les escoles i s'ha desenvolupat amb la col·laboració de mestres i pedagogs que han contribuït a adaptar, optimitzar i adequar els continguts als diversos col·lectius.

"Ara sí que sé" ha tingut una gran acollida per part de la comunitat educativa i progressivament han crescut de manera considerable les sol·licituds de les escoles per impartir el taller als seus alumnes. Fins ara hi han participat més de 30.000 alumnes de totes les edats, de més de 127 escoles, de 24 poblacions, de 7 comarques de Catalunya.

Des de l'Hospital General es va detectar que calia crear instruments específics per a nens i joves. Pares, mares i mestres van percebre que aquests no solien participar en els processos de malaltia, dol i mort, i vivien al marge les situacions familiars que tenien relació amb el dolor. Es va constatar que els adults no sabien com ajudar-los perquè ells tampoc no havien rebut una educació al respecte.

Aquesta mancança va ser el motor que va encoratjar l'Hospital Universitari General de Catalunya a crear el taller "Ara sí que sé" per a les escoles, com una manera d'ajudar a entendre la normalitat de les adversitats i les emocions que succeeixen al llarg de la vida . Una manera d'ensenyar a cuidar-se en els moments de dolor i saber com tenir cura dels altres. "Ara sí que sé" es va plantejar com un projecte de llarg recorregut amb l'objectiu d'arribar al nombre més gran de nens, i en què l'escola era el marc adequat.

El taller es va dissenyar amb un format i característiques que ofereix a nens i joves la possibilitat de descobrir recursos mitjançant la reflexió, en un espai mínim de temps, en què es promou el desenvolupament de la intel·ligència emocional en les etapes més determinants de les seves vides.

El Taller es planteja amb els objectius següents: promoure la salut emocional i els processos dol saludables de nens i joves; reflexionar sobre els canvis i les pèrdues al llarg del Cicle de Vida; entendre les emocions (què sentim i per qui ho sentim) i la necessitat expressar-les; aprendre a cuidar-se i tenir cura de l'altre davant d'una adversitat; descobrir el poder terapèutic dels rituals; prevenir i detectar l'elaboració de duels complicats i capacitar per transmetre aquests coneixements a la generació següent.

Ara sí que sé és un taller ofert de forma gratuïta per l'Hospital Universitari General de Catalunya, les sol·licituds es realitzen a través dels departaments d'educació dels ajuntaments i s'imparteix a l'aula de l'escola en presència de mestres i tutors.