Els trastorns de l'aprenentatge
Unitat d’Avaluacions Neuropsicològiques
Un equip multidisciplinari d'especialistes de l'àrea de salut mental infantojuvenil de l'Hospital Universitari General de Catalunya lidera la Unitat d'Avaluacions Neuropsicològiques per donar resposta personalitzada a nens i joves amb trastorns de l'aprenentatge escolar i la conducta adaptativa social pel que fa al diagnòstic, tractament i assessorament escolar i familiar.
Els trastorns del neurodesenvolupament repercuteixen en la qualitat de vida i interfereixen significativament en el progrés escolar i l'adaptatiu social. Poden afectar qualsevol esfera de funcionament de l'individu entre d'altres la cognitiva i la de regulació del comportament i la conducta.
Entre els trastorns que afecten l'aprenentatge escolar i sovint la conducta adaptativa social hi ha:
- Discalculia
- Discapacitat Intel·lectual
- Dislèxia
- TDAH i Trastorns de l’atenció
- Temps cognitiu lent (TCL)
- Trastorn de l'esfera afectiva (ansietat i depressió)
- Trastorns de la coordinació motriu (dispraxies o TDC)
- Trastorns de les funcions cognitives secundàries a dany cerebralTrastorns del comportament i de la conducta
- Trastorns de l'espectre de l'autisme (TEA)
- Trastorns del llenguatge (TEL)
Aquests trastorns condicionen una manca d’habilitat per a determinats aprenentatges.
Qualsevol desviació a l'aprenentatge respecte al grup d'edat, mereix una atenció específica