Un equip multidisciplinari d'especialistes de l'àrea de salut mental infantojuvenil de l'Hospital Universitari General de Catalunya lidera la Unitat d'Avaluacions Neuropsicològiques per donar resposta personalitzada a nens i joves amb trastorns de l'aprenentatge escolar i la conducta adaptativa social pel que fa al diagnòstic, tractament i assessorament escolar i familiar.

Els trastorns del neurodesenvolupament repercuteixen en la qualitat de vida i interfereixen significativament en el progrés escolar i l'adaptatiu social. Poden afectar qualsevol esfera de funcionament de l'individu entre d'altres la cognitiva i la de regulació del comportament i la conducta.

Entre els trastorns que afecten l'aprenentatge escolar i sovint la conducta adaptativa social hi ha:

Discalculia

Discapacitat Intel·lectual

Dislèxia

TDAH i Trastorns de l’atenció

Temps cognitiu lent (TCL)

Trastorn de l'esfera afectiva (ansietat i depressió)

Trastorns de la coordinació motriu (dispraxies o TDC)

Trastorns de les funcions cognitives secundàries a dany cerebralTrastorns del comportament i de la conducta

Trastorns de l'espectre de l'autisme (TEA)

Trastorns del llenguatge (TEL)

Aquests trastorns condicionen una manca d’habilitat per a determinats aprenentatges.

Qualsevol desviació a l'aprenentatge respecte al grup d'edat, mereix una atenció específica