"I si tot hagués canviat? Pediatria 2.0. Nou pla estratègic d'un servei de pediatria desaparegut durant la pandèmia, tenint en compte les noves generacions" és el títol del pòster que ha presentat la Dra. Carme Climent, cap de servei de Pediatria de l'Hospital Universitari General de Catalunya en l'I Congrés Català de Gestió Clínica i Sanitària.

Es tracta de dissenyar un pla estratègic tenint en compte la percepció d'usuaris i professionals, és bàsic per aconseguir un servei de qualitat i captar i retenir talent, en un context on els pediatres escassegen i les prioritats dels quals distin molt dels pediatres clàssics.

Objectius: Conèixer els necessitats, prioritats i preferències de pediatres/*usuaris i la situació de la pediatria catalana actual per poder dissenyar un Nou Pla Estratègic adaptat a la post-pandèmia i als noves generacions de professionals i famílies. Metodologia i Resultats: Reclutament: gener-abril 2021

Metodologia i Resultats: Reclutament: gener-abril 2021.

Anàlisis Intern del servei: - Elevada activitat - Dificultat per trobar pediatres - Servei desmotivat i desanimat

Qüestionaris pediatres

- Predominin dones vs homes

- Noves generacions: tendència a evitar guàrdies o deixar-els aviat

- Formació continuada i investigació NO són una prioritat

- Preferència per la Sanitat Pública.

Confort, horari de matins, conciliació familiar

No guàrdies

No prioritat a la Formació Continuada ni Investigació

Qüestionaris usuaris

- 62,6% Han utilitzat alguna vegada la consulta telemàtica (útil abans d'anar a l'hospital, dubtes curis,...) i 68% considerin que aporta beneficis

- La majoria (52,1%) no considerin acceptable un temps d'espera >30 min

- 87% Útil o molt útil Triatge telefònic (si resposta directa del pediatre)

Assistència 24h (triguis i festius)

Immediatesa resolució problemes (pediatre), sense temps d'espera

Professionals actualitzats i ben formats.

A posta per l'Assistència telemàtica

Conclusions: Els professionals prioritzen confort i qualitat de vida, retribució justa però no ambiciosa. Les famílies volen atenció continuada 24x7, temps d'espera curt i gran qualitat de serveis resolutius. Per integrar ambdues visions, necessitem un canvi de model, que inclou el món no presencial.